onsdag 26 mars 2008

Livet går sin gilla gång

Det händer inte så mycket just nu...

Jag jobbar, promenerar med Elsa, äter, tränar och sover. Träningen går bra just nu i alla fall, trots att den tillfälligt har fått flytta inomhus på grund av halt väglag. Jag har äntligen hittat flytet i löpningen och det känns lätt att springa för det mesta, även om det fortfarande är svårt att ta sig ut ibland. Det är nu 8 veckor kvar till Göteborgsvarvet och jag börjar tro att jag ska klara av att ta mig runt utan att slita ut mig totalt. Bara jag håller mig frisk och skadefri. Men jag måste erkänna att jag ser fram emot att satsa lite mer på styrketräningen igen till sommaren. Jag gillar att skrota runt bland skivstänger och hantlar med en liten lapp där jag skriver ner vikter och antal reps för att sedan föra in dem i ett excelark, markera alla pb:n i fetstil och följa mina framsteg. Dessutom gillar jag att titta på vältränade manskroppar. Haha.

Dejten i måndags var för övrigt mycket trevlig och jag hoppas att det blir en fortsättning.

6 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej vännen!

Sorry om jag pressade dig i höstas att anmäla dig till varvet, hoppas ändå att du kommer att kunna se det se som en merit och rolig prestation att ha gjort det.

Kul att din dejt gick bra.
Undrar bara varför du skriver om det på bloggen? Är det någon speciell som du vill ska läsa just det?
Abrazos,
E

Pipperoni sa...

Den lilla E - Känn inte att du pressade mig, det har varit bra för mig att ha ett mål med träningen, jag hade nog haft svårt att ta mig i kragen annars. Men jag har nog mer talang för styrketräning än löpning. :) (Inte som du som har talang för både delarna!)

När det gäller din fråga så förtjänar den ett nytt inlägg... Men det får bli imorgon, för nu är jag för trött. :)

Anonym sa...

Bra tips där om styrketräningen! Jag löper också men behöver komma igång med lite styrka. Vad betyder pb? Jag är en amatör.

/Camilla

Pipperoni sa...

Hej Camilla! PB = personbästa. :)

Lilla J sa...

Hade också velat springa varvet. Anmälde mig, men betalade aldrig in, trodde i min enfald att jag skulle vara rund och go om magen då... ha ha, vilket skämt!!

Ja ja, det får bli ett annat år...

Nyfiken på din dejt? Du får uppdatera mig framöver!

Kram

Pipperoni sa...

Lilla J - Ja, det är väl bara att konstatera att det inte alltid blir som man har tänkt sig... En klok släkting till mig ;) brukar säga: "Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det." Har spanat efter dig på gymet nu när löpträningen har flyttat inomhus, men har inte sett dig. Hoppas att vi ses på R & J:s kalas om inte annat. Kram.