tisdag 15 juli 2008

Meningslösa fakta

Jag har blivit tittad på 13745 ggr på Match och 10598 ggr på Mötesplatsen. Summa summarum 24343 ggr. På det dryga året jag har varit registrerad är det med andra ord i snitt över 50 personer per dag som har tittat på min profil. Många blinkningar och mail har skickats fram och tillbaka och jag har varit på ett tiotal dejter, men ännu har det inte lett till något varaktigt resultat. Jag undrar om någon har räknat på hur stor sannolikheten är att faktiskt träffa någon via en dejtingsajt...? Hur många mail har de som träffat någon skickat i snitt? Hur många dejter har de varit på? Är sannolikheten att träffa någon högre om man väljer en sajt framför en annan? Är chansen att vinna jämförbar med att vinna på Triss, eller större? Kanske är det mer som att vinna på Travet, för man vill ju gärna tro att skicklighet faktiskt spelar en viss roll i det här spelet...

"To love is to suffer. To avoid suffering, one must not love. But then, one suffers from not loving. Therefore, to love is to suffer; not to love is to suffer; to suffer is to suffer. To be happy is to love. To be happy, then, is to suffer, but suffering makes one unhappy. Therefore, to be happy, one must love or love to suffer or suffer from too much happiness."
Woody Allen

5 kommentarer:

Soledude sa...

En bra jämförelse, den med travet, för visst bör man i så fall ha bättre tålamod om man bara satsar på högoddsare!?

OBS! Detta är ingen pik om att du skulle var kräsen utan bara en reflektion efter en betraktelse.

Men, pratar vi odds etc. så har jag från flera källor fått veta att det fortfarande är på jobbet som de flesta människor i västvärlden möter sina livspartners. Jag vet inte hur seriöst du funderar kring att byta jobb, men kanske borde du utifrån dessa data hitta fler argument till att göra det?

Simma lugnt i vätan! :o)

Kram

meningsfull sa...

Haha, jag har faktiskt räknat på det! Kommer inte ihåg var någonstans (i min blogg eller i någon kommentar) eller vad jag kom fram till och jag hittar det inte nu, men jag tänkte ungefär såhär.

Alla har olika lätt att falla för någon, rent personkemimässigt. För egen del händer det inte så ofta, men låt säga att förutsättningarna finns 1 gång av 100. Om man antar att det är lika stor (eller liten) chans att en man faller för mig (1/100) så är sannolikheten för lyckat möte 1/100*1/100 = 1 på 10000. Nu bör chanserna vara lite bättre än så för när man träffar någon på nätet har man säkert sorterat bort många som man inte skulle falla för i verkligheten (bara genom att titta på foto, läsa presentationer) men det är ju en grov beräkning i alla fall. Så om du orkar med 10000 dejter :-) så bör du ha bra chanser att träffa någon! (Men vem orkar med det...! Jag har nog varit på en 20-30 nätdejter genom åren vad jag kan minnas, och hittade hyfsat rätt två gånger. Fast såklart - inte hela vägen fram.)

Danne sa...

Tja Tjejen, det var länge sedan:-) Nu har du blivit tittad på 1346 gånger.
Tror i alla fall det är du, Sxxxxxx.
För mig funkade det i alla fall med att hitta en käraste på nätet. Fixade även några kortare förhållanden som hjälpte mig att hitta tillbaks till livet. Jag är nog inte så bra på det där med kärlek och förhållanden så jag trodde inte att jag skulle hitta någon via nätet. Men det funkade fatiskt. Tyckte nog att det var ganska spännande.
Hoppas att du oxå kommer att hitta någon som du kommer att trivas ihop med.
Jag följer dina inlägg även om jag inte alltid kommenterar.
Det är snart väl typ två år som jag läst Pipperonis tankar. Tiden går.
Ha det bra och många cyberkramar

frida fröberg sa...

en av mina nära vänner ska gifta sig med en kille från MP. Det var hennes andra dejt därifrån förra sommaren!
Och jag känner flera andra, så visst går det!

Anonym sa...

För mig är nog nätdejting och lotteri väldigt lika.. jag drar bara nitlotter :-)