torsdag 5 juli 2007

Ja, det gör vi!

För ett par år sedan åkte D och jag ner till Göteborg och var med på D:s morbrors frus 50-års fest. D:s morbror och hans fru träffades unga och har således varit gifta i många år. Jag minns att han höll ett väldigt fint tal till sin hustru på hennes födelsedagsfest. Han sade att anledningen till att deras äktenskap hade hållit så länge kunde sammanfattas med några få ord: "ja, det gör vi!". Hon brukar säga det när han föreslår något, hur galet det än verkar, och han brukar göra detsamma med hennes förslag.

Jag vill vara tillsammans med någon som säger "ja, det gör vi!" när jag kommer med förslag och som själv kommer med knasiga förslag som jag kan säga "ja, det gör vi!" till.

Snart semester! :)

6 kommentarer:

skräppan sa...

Det lät verkligen härligt. Att träffa någon som så helt bejakar en själv. Den drömmen kan jag dela. Men jag har en annan dröm också. Någon som säger fall du, jag tar emot dig och som jag kan säga samma sak till.Ett ömsesidigt bärande av varandra så att man kan turas om att vara stark och svag. Jag har alltid varit den starka och jag är trött på det. Stark vill jag fortsätta att vara men ibland är det skönt att även få vara svag.
Vi får väl se om vi kan hitta varsin man med dessa kvaliteter. Kram K

Fit-Eva sa...

Hola Pipperoni!

Vad underbart det lät!
Precis så "galen" ska äkta kärlek vara!
Det kommer att hända dig, jag lovar.

Abrazos,
/E

Ankan sa...

Så toppenbra. Det är ju helt rätt! Jag som levt med en alkoholist som tycker allt var jobbigt och besvärligt på slutet, där ingenting dög, skulle tycka det var UNDERBART med en entusiast vid min sida.

Bossarun sa...

Hm...det låter jätte härligt...jag önskar också att det kunde vara så lite oftare även hos mig *ler* Oftast skall det vändas och vridas och tänkas på innan "ja det gör vi" och då är "the moment" förbi eller jag på nästa uppdrag, idé eller projekt...

Anonym sa...

Ja, det krävs mod och styrka att våga säga "ja, det gör vi" till allsköns idéer. Jag försöker lita på Mannen att allt som sägs inte behöver genomföras, men ibland säger jag nog nej eftersom det ibland verkar som Kapten Jack Sparrow har hittat på det ;-) Men att alltid få ett nej dödar entusiasm givetvis.

Pipperoni sa...

Skräppan - Ja, jag kan hålla med dig om det. Jag tror nog att vi kan det... :) Kram.

Den lilla elaka - Ja, jag behöver lite mer galenhet i mitt liv! :) Kram.

Ankan - Som sagt, mer entusiasm!

Bossaneto - Ja, du är snabb som en liten räka, det är klart att han inte hinner med i ditt tempo alltid. Men han är rätt go på många sätt ändå, din man, eller hur!? Kram.

Cinks - Åtminstone är jag sugen på att säga ja, ja, ja just nu. Till det mesta. :) Även sånt som verkar som Jack Sparrow har hittat på det.